PRIVATLIVSPOLITIK
Vi tager din databeskyttelse alvorligt.
Vi behandler altid din data i overensstemmelse med EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR), samt til de enhver tid gældende persondataretslige regler i Danmark.
Denne privatlivspolitik er gældende for samtlige personoplysninger du enten afgiver til os, eller som vi indsamler om dig, når du besøger vores website, eller kontakter os pr. mail eller telefon.
VORES PRIVATLIVSPOLITIK BESKRIVER
- Kontaktoplysninger på vores dataansvarlig.
- Hvilke oplysninger vi indsamler.
- Hvordan vi anvender disse oplysninger.
- Tjenester vi bruger til analyse, reklame og udvidet funktioner.
- Dine rettigheder og klagemuligheder.
1. DATAANSVARLIG OG KONTAKTOPLYSNINGER
Maritim-Viden er dataansvarlig for de oplysninger, som vi registrerer om vores kunder og brugere. Vi sørger for, at behandlingen af personoplysninger sker i overensstemmelse med lovgivningen.
Vores kontaktoplysninger er:
Maritim Viden
Jørn Harbo Gramstrup
Slusen 54
6960 Hvide Sande
61307172
2. DATAINDSAMLING
Vi anvender data om dig for at gøre vores service endnu bedre og sikre kvaliteten af vores produkter og ydelser, samt vores kontakt med dig.
Automatisk indsamlede data
Når du besøger vores hjemmeside sendes der oplysninger fra din internet browser til en server. Via analyse af disse data, kan vi optimere vores digitale løsninger. Data opsamles via tredjepart på vegne af os. Data der opsamles er statistiske oplysninger om brugerens adfærd i de digitale løsninger.
Server logfiler
Hjemmesideudbyderen indsamler og gemmer automatisk oplysninger, som din browser automatisk sender til os i server logfiler.
Eksempler på data der opsamles og eventuelt analyseres er:
- Din geografisk placering
- Din IP-adresse
- Dato og tidspunkt for besøg
- De sider der besøges på vores hjemmeside
- Oplysninger om anvendt browser og computer. (type, version, operativsystem)
I forbindelse med automatisk indsamlede data, opsamles der ikke personlige data!
Cookies
Vi anvender cookies, som gør det muligt at indsamle relevante oplysninger om hjemmesidens brugere til forbedring af hjemmesiden og dennes indhold.
Cookies er en tekst fil, som gemmes på din computer, smartphone eller lignende når du besøger et websted og har til formål at genkende den, huske dine indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer specifikt til dig. En cookie er en passiv fil og kan ikke indsamle oplysninger på din computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies anvendes af stort set alle websites.
De fleste af de cookies, vi bruger, er såkaldte “session cookies”. De slettes automatisk efter din besøg. Andre cookies forbliver i enhedens hukommelse, indtil du sletter dem. Disse cookies gør det muligt at genkende din browser, når du næste gang besøger webstedet.
Du kan konfigurere din browser til at informere dig om brug af cookies, så du kan afgøre fra sag til sag, om du vil acceptere eller afvise en cookie. Alternativt kan din browser konfigureres til automatisk at acceptere cookies under visse betingelser eller altid afvise dem, eller at automatisk slette cookies, når du lukker din browser. Deaktivering af cookies kan begrænse funktionaliteten på denne hjemmeside.
Cookies, der er nødvendige for at tillade elektronisk kommunikation anvendes i henhold til GDPR art. 6 stk. 1, litra f. Webstedets ejer har en berettiget interesse i opbevaring af cookies for at sikre en optimeret service, der leveres uden tekniske fejl.
Andre cookies, til analyse, reklame og udvidet funktioner af hjemmesiden behandles separat i denne privatlivspolitik (Se afsnit 4).
Dine præferencer
Du kan indstille hvilke Cookies må bruges, når du besøger vores hjemmeside, ved at klikke på følgende link.
Oplysninger du selv afgiver
Vi behandler også oplysninger du selv afgiver på vores hjemmeside, når du udfylder en kontaktformular. Senest på tidspunktet for afgivelse af dine persondata vil vi oplyse dig om, hvilke data vi behandler om dig, og med hvilket formål, vi foretager behandlingen. Oplysningen vil enten ske via henvisning til denne privatlivspolitik, hvor en række gængse dataindsamlinger og formål er beskrevet, eller i form af særskilte oplysninger til dig, herunder eventuelt med anmodning om accept fra dig til behandlingen.
Oplysninger du selv aktivt afgiver i forbindelse med ovenstående kan være:
- Navn, e-mail adresse og telefonnummer.
- Virksomhedsnavn.
- Adresse oplysninger.
- Oplysninger du deler med os via sociale medier.
- Oplysninger sendt på e-mail eller oplyst ved telefonisk henvendelse.
Hvis du kontakter os på vores hjemmeside, gemmer vi oplysningerne, så vi kan reagere på din anmodning / kontakte dig.
3. ANVENDELSE AF INDSAMLEDE DATA
Formålet med behandling af dine persondata
Indsamling og behandling af dine persondata vil ske ud fra bestemte oplyste formål eller andre lovlige forretningsmæssige formål.
Sådanne formål kan indbefatte:
- Opfyldelse af aftale på baggrund af din anmodning (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Administration af din relation til os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b eller f)
- Drift og optimering af vores hjemmeside (GDPR art. 6, stk. 1, litra b)
- Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen (GDPR art. 6, stk. 1, litra c)
- Kundeservice og generel kommunikation med os (GDPR art. 6, stk. 1, litra a, b, c eller f)
Samtykke inden databehandling eller behandling på andet lovligt grundlag
Vi behandler kun persondata om dig efter forud angivne formål. Inden vi foretager behandlingen, indhenter vi dit samtykke, eller baserer behandlingen på andet lovligt grundlag. Vi oplyser dig om grundlaget og formålet med indsamlingen og behandlingen af dine persondata, herunder eventuelt via henvisning til denne privatlivspolitik.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Har du spørgsmål, eller ønsker du at trække dit samtykke tilbage, kan du henvende dig til EMAIL
Opbevaring af personlige data
Vi opbevarer dine personoplysninger så længe vi vurderer at der er et eksisterende kundeforhold. Efter kundeforholdet er ophørt, gemmes oplysningerne i det tidsrum, der er nødvendigt for at overholde gældende lovgivning, herunder bogføringsloven og gældende databeskyttelseslovgivning. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.
Data i forbindelse med henvendelser/forespørgsel via vores hjemmeside eller e-mail opbevares i maksimalt 24 måneder, hvorefter de slettes.
Videregivelse af personlige data
Vi videregiver kun dine persondata til offentlige myndigheder, hvor lovgivningen foreskriver det.
Herudover kan vi overlade dine persondata til følgende kategorier af modtagere:
- Eksterne IT-leverandører
- Leverandører af cookietjenester til hjemmesiderne. De nærmere formål med brugen af de enkelte cookies og videregivelse af persondata til tredjemand baseret på cookies fremgår af cookiepolitikken på vores hjemmeside.
- Revisorer, advokater og andre rådgivere
Tredjeparter til opbevaring og behandling af data er kontraktligt forpligtet til, at behandle alle data strengt fortroligt. De har således ikke tilladelse til, at videregive eller anvende data, andet end hvad der er kontraktligt forpligtet overfor os. Vi kontrollerer løbende, at vores samarbejdspartnere overholder deres forpligtelser i henhold til gældende regler og lovgivning.
Vi anvender kun databehandlere, der giver dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse i henhold til gældende lovgivning.
Sikkerhed
Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at sikre et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau. Dermed gør vi vores bedste for at sikre dine personoplysningers kvalitet og integritet. Hjemmesiden har SSL-certifikat. SSL står for Secure Sockets Layer og er en teknologi, der sikrer en krypteret forbindelse mellem en web server og en browser med formålet at beskytte data. Det er med andre ord et sikkerhedsværktøj, som sikrer forbindelsen mellem dine besøgende og din web server for at gøre det svært for hackere og IT-kriminelle at få adgang til sensitivt data.
Dataoverførsler på nettet er altid forbundet med en stærkt begrænset, men tilstedeværende, risiko, og afgivelsen af personlige oplysninger sker derfor altid på eget ansvar.
4. TJENESTER VI BRUGER TIL ANALYSE, REKLAME OG UDVIDET FUNKTIONER.
Vi bruger ingen eksterne tjenester til analyse, reklame og udvidet funktioner.
5. DINE RETTIGHEDER
Vi behandler kun persondata med dit samtykke. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne øverst på siden, hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage.
Generelt
Hvis du ønsker at få adgang til dine data, få dem rettet eller slettet, eller gøre indsigelse mod vores databehandling, undersøger vi om det er muligt og giver dig svar på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter vi har modtaget din henvendelse.
Du har ret til at få adgang til dine persondata
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til.
Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst på siden til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.
Du har i visse tilfælde ret til at få dine data udleveret
Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og dem, vi eventuelt har modtaget om dig fra andre aktører på baggrund af dit samtykke. Hvis vi behandler data om dig som led i en kontrakt, hvor du er part, kan du også få tilsendt dine data.
Hvis du ønsker at bruge din ret til data-portabilitet, vil du modtage dine persondata fra os i et almindeligt anvendt format.
Du har ret til at klage til Datatilsynet
Maritim-Viden (som dataansvarlig) er underlagt persondatalovgivningens bestemmelser om behandling af personlige oplysninger, herunder EU’s persondataforordningen og national persondatalovgivning.
Oplever du en krænkelse af dit privatliv under brug af vores websted eller ved anden interaktion med Maritim-Viden, kan du klage til Datatilsynet. Datatilsynets kontaktoplysninger fremgår nedenfor:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K
Telefon: 33 19 32 00
Mail: dt@datatilsynet.dk
www.datatilsynet.dk
6. ÆNDRING AF PRIVATLIVSPOLITIKKEN
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.